Τα άτομα που διενεργούν εκτιμήσεις κινδύνου στην εργασία οφείλουν να διαθέτουν γνώσεις ή/και ενημέρωση σχετικά με:
- πηγές κινδύνου και πιθανούς κινδύνους που είναι ήδη γνωστό ότι υφίστανται καθώς και τον τρόπο με τον οποίο προκύπτουν
- τα υλικά, τον εξοπλισμό και την τεχνολογία που χρησιμοποιούνται στην εργασία
- τις διαδικασίες λειτουργίας καθώς και την οργάνωση και διάδραση των εργαζομένων με τα χρησιμοποιούμενα υλικά
- το είδος, την πιθανότητα, τη συχνότητα και τη διάρκεια της έκθεσης στις πηγές κινδύνου. Σε ορισμένες περιπτώσεις, αυτό απαιτεί ενδεχομένως την εφαρμογή σύγχρονων, έγκυρων τεχνικών μέτρησης
- τη σχέση μεταξύ έκθεσης σε μια πηγή κινδύνου και αποτελεσμάτων της
- τα νομικά πρότυπα και τις απαιτήσεις σχετικά με τους κινδύνους που υπάρχουν στο χώρο εργασίας
- το τι θεωρείται καλή πρακτική σε τομείς που στερούνται συγκεκριμένων νομικών προτύπων
Οι εργοδότες θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι το άτομο που πραγματοποιεί την εκτίμηση κινδύνου, είτε πρόκειται για υπάλληλο είτε για εξωτερικό σύμβουλο, συνομιλεί με τους εργαζόμενους ή με άτομα όπως οι υπεργολάβοι οι οποίοι εκτελούν στην πραγματικότητα την εργασία.
Σε περιπτώσεις όπου εργαζόμενοι από διαφορετικούς εργοδότες εργάζονται στον ίδιο χώρο εργασίας, οι εκτιμητές ενδεχομένως να χρειαστεί να ανταλλάξουν πληροφορίες σχετικά με τους κινδύνους και τα ισχύοντα μέτρα υγείας και ασφάλειας ώστε να αντιμετωπίσουν τους κινδύνους αυτούς. Η διευκόλυνση της ανταλλαγής αυτής αποτελεί ευθύνη του εργοδότη.
Πηγή: Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια και την Υγεία στην Εργασία
{backbutton}